depresja, sen

Co zrobić, żeby w końcu zasnąć?

Sen jest potrzebny całemu naszemu organizmowi. To odpoczynek dla ciała i umysłu, dlatego bardzo ważne jest to, aby nie bagatelizować bezsenności i jak najszybciej podjąć odpowiednie działania. Bezsenność może objawiać się w różny sposób. Mogą stanowić ją trudności w zaśnięciu, wczesne budzenie się lub częste wybudzanie się w nocy. W ramach unormowania zegara biologicznego najlepiej zacząć od niefarmakologicznych sposobów przeciwdziałania bezsenności. Sprawdźmy, co dokładnie możemy zrobić.

Po pierwsze eliminujemy przewlekły stres

Przewlekły stres nie służy naszemu organizmowi. Skutkować może poważnymi chorobami, a problemy z bezsennością to jego typowy objaw. W zwalczaniu stresu przydadzą się wszelkie techniki relaksacyjne oraz regularna aktywność fizyczna. Co więcej, koniecznie należy wyeliminować źródło stresu, ponieważ długotrwałe napięcie może doprowadzić do depresji, a nawet nerwicy lękowej.

Po drugie dbamy o prawidłowe odżywianie

W ramach zdrowego snu bardzo ważne jest właściwe odżywianie organizmu. Dostarczanie odpowiednich składników pokarmowych to konieczność, aby nie było mowy o trudnościach ze snem, a jednocześnie szeroko pojętym zdrowiem. Objadanie się przed snem to zgubny nawyk, którego eliminacja jest kluczem w sprawie. Ponadto należy pamiętać, że głęboki sen dający naszemu organizmowi odpocząć to sen bez używek.

Po trzecie dbamy o regularność snu

Regularność snu jest konieczna, jeśli nie chcemy mieć problemów z naszym zegarem biologicznym. Ten jest nam potrzebny, aby można było zachować przez bardzo długo optymalne zdrowie. Kładzenie się spać o jednakowych porach reguluje sen. Nawet jeśli nie czujemy się senni, w ramach bezsenności, z którą mamy do czynienia, należy położyć się do łóżka, aby się odprężyć i zrelaksować. Z czasem trudności w zasypianiu miną.

Regularność snu to podstawa. Regulując zegar biologiczny, pozbędziemy się bezsenności w relatywnie szybkim czasie. Pomocne w tym jest kładzenie się i wstawanie o jednakowych porach. Jeśli potrzeba jest na drzemka, nie powinna ona trwać dłużej niż 15 minut.

Po czwarte wsparcie kołdry obciążeniowej

Rewolucyjnym wsparciem w ramach bezsenności jest kołdra obciążeniowa zwana sensoryczną. Dzięki głębokiemu naciskowi zapewnia ona całemu ciału znakomity relaks, ale co więcej, świetnie wpływa na usprawnienie gospodarki hormonalnej. Wspomaga produkcję melatoniny i serotoniny, czyli hormonów odpowiedzialnych za nasze dobre samopoczucie i właściwy nieprzerywany sen. Kołdra obciążeniowa regeneruje sen również dzięki wrażeniu delikatnego masażu oraz poczucia bezpieczeństwa. To ostatnie odgrywa zasadniczą rolę, jeśli chodzi o pacjentów borykających się z bezsennością będącą skutkiem depresji czy nerwicy. Pacjenci chwalą produkt za skuteczność również pod kątem dolegliwości bólowych, przewlekłego stresu oraz wielu zaburzeń występujących na tle psychicznym.

Joanna Kowalska (Author)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *