sen

Czy higiena snu pomoże w zasypianiu?

Wielu z nas miewa poważne zaburzenia związane właśnie ze snem – podstawowym sposobem na zregenerowanie sił oraz nabranie energii do walki kolejnego dnia. Niezależnie od innych przyczyn, aby móc się wysypiać, w pierwszej kolejności należy zadbać o najbardziej podstawowe kwestie, w tym wypadku związane właśnie z higieną snu, chociaż może wydawać się to nawet nieco absurdalne. W praktyce oznacza to konieczność zapewnienia sobie odpowiednich warunków do spania, w przeciwnym wypadku – nasz sen nie da nam żadnego odpoczynku.

Chcesz dobrze spać? Przestrzegaj zasad

Dobry sen przyjdzie z pewnością, jeśli przede wszystkim pozbędziesz się z miejsca, w którym śpisz, wszystkich elektronicznych urządzeń lub ustawisz je jak najdalej od łóżka. Konieczne będzie również wyłączenie telefonu komórkowego, oraz zasłonięcie wszystkich okien tak, aby światło naturalne nie wpadało do środka. Ważny jest również kolor ścian w miejscu przeznaczonym do spania – spokojny sen będą zakłócać ostre, rażące barwy, jak na przykład czerwień. Przed spaniem nie powinno się również jeść niczego ciężkostrawnego.

Nie zapominaj, jak dobrze spać

Jeśli chcesz się zawsze wysypiać, musisz pamiętać o pewnych zasadach. Również o tym, że mocniejszy, głębszy i zdrowszy sen związany jest z minimum umiarkowaną aktywnością fizyczną, która obecnie jest bardzo przez wielu zaniedbywana. Warto również kłaść się spać ze wszystkimi załatwionymi sprawami, które w innym wypadku nie będą nam dawały zasnąć. Dobrze również, jeśli przed położeniem się spać będziemy zrelaksowani, a pora oraz rytm okołodobowy będzie wskazywał na to, że czas spać.

Joanna Kowalska (Author)