depresja, problemy psychiczne, Uncategorized

Czy każdy jest narażony na ataki paniki?

Chociaż jest to dosyć nieprzyjemne zaburzenie, jakie funduje nam organizm, nie mamy wpływu ani na to, kiedy się nam przytrafi, ani też na to, w jaki sposób odruchowo zareagujemy. Organizm wysyła fałszywe znaki, które my interpretujemy jako odpalony system ostrzegawczy szybkiego reagowania. W efekcie możemy zacząć się dusić, uciekać czy zacząć kogoś okładać pięściami. Czy można jednak sobie z atakiem paniki poradzić w sposób racjonalny?

Eliminuj nadmiar adrenaliny

Ataki paniki w pewnym sensie powodowane są przez gromadzoną w nas pokładami adrenalinę, która nie znajduje odpowiednio wcześnie właściwego ujścia i która właśnie dlatego daje o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie. Zacznij więc zdrowiej żyć, zacznij uprawiać jakiś sport czy hobby, za pomocą którego będziesz w stanie pozbyć się negatywnych emocji oraz nadmiaru wrażeń. Wtedy atak, jeśli do niego dojdzie, będzie znacznie słabszy. Twoim wrogiem będą również używki – zarówno papierosy, jak i alkohol oraz narkotyki. Unikaj stresu, jeśli jest to tylko możliwe, ponieważ to właśnie on zwykle wyzwala w nas niekorzystne emocje o dalekim zasięgu rażenia.

Hiperwentylacja

Podczas takich ataków możesz mieć problemy z oddychaniem, ponieważ mózg każe pobierać ogromne ilości tlenu – to jednak jedynie kolejny fałszywy atak, dlatego konieczne jest skupienie swoich myśli na spowolnieniu oddechu. Tutaj w dotlenieniu mózgu pomoże oddychanie przez złożone dłonie albo nawet przez niewielką, papierową torbę.

Joanna Kowalska (Author)

Komentarze

  1. Marek

    A są na to jakieś leki?

  2. Natalia

    Zawsze najlepiej jest zacząć od radykalnej redukcji stresu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *