sen

Jak spać, żeby wypocząć?

Spanie jest w naszym życiu ogromnie ważne, podobnie jak odpowiednie odżywianie się czy ciepłe ubieranie się podczas zimowych mrozów. Co jednak, jeśli mamy problemy ze spaniem, a problem bezsenności staje się naszym największym koszmarem, z którym nie jesteśmy w stanie samodzielnie sobie poradzić?

Najpoważniejsi wrogowie: bezdech oraz chrapanie

Chrapanie partnera jest w stanie zaburzyć spokojny sen, to prawda, a nawet sprawić, że nie prześpimy około półtorej godziny podczas nocy. To jednak wcale nie oznacza, że chrapiący będzie wypoczęty i rześki jak dziecko – jego oddech jest płytki, a przez to organizm regeneruje się znacznie dłużej i gorzej, przez co budzimy się niewyspani. Warto przed położeniem się spać pozbyć się kataru za pomocą płukania nosa wodą morską czy przez wzięcie odpowiednich, przepisanych leków. Również picie dużej ilości wody każdego dnia będzie rozwiązywało problem, podobnie jak wyrzeknięcie się używek typu papierosy czy alkohol, podjadanie kończące się nadwagą.

Skurcze mięśni, drętwienie kończyn

Zdecydowanie negatywnie na nasz zdrowy sen i wypoczynek wpływają skurcze mięśni czy drętwienie rąk podczas spania, jednak nawet na to jest metoda. Skurcze najczęściej wywołuje niedobór magnezu w organizmie, potasu, wapnia albo witaminy B6. Jeśli w naszej diecie będzie więcej ryb, chudego mięsa, orzechów, bananów, będziemy wypijać sok pomidorowy i wysokozmineralizowaną wodę, nasze problemy się skończą. Na drętwienie kończyn dobre będą masaże, spacery czy ćwiczenia rozciągające, powodujące mniejszy nacisk na konkretne odcinki kręgosłupa.

Joanna Kowalska (Author)